czwartek, 23 lipca 2015

Igłą Malowane - dwumiesięcznik - recenzja

Witam Kochane hafciarki!





Ostatnio wpadł mi w ręce dwumiesięcznik "Igłą Malowane" - nr 4/2015. Kupuje go regularnie i nigdy nie byłam rozczarowana nim.
Stwierdzam, że od pewnego czasu czasopismo coraz prężniej się rozwija. Pojawiają się nowe techniki, oprócz haftu krzyżykowego znajdziemy haft wstążeczkowy i koralikowy. Jest to fajna alternatywa, gdy mamy już dużo prac krzyżykiem i szukamy nowych wyzwań. 
Fajne jest to, że w gazecie są wzory mieszane, jedną pracę można zrobić kilkoma technikami, co daje zadziwiający efekt.  


W tym numerze zaprezentowane są ciekawe wzory, rodem z Młodej Polski, a mianowicie witraże maków i irysów. 


 "Romantyczne ptaszki" najbardziej przypadły mi do gustu. Chyba połączę dwie techniki haft krzyżykowy i haft wstążeczkowy. Powiem szczerze, że zaciekawiła mnie haftowanie wstążkami pierwszy raz się z tym spotkałam i chciałam go wypróbować. Nie wiem czy sobie poradzę, ale wiem, że znalazłam wreszcie odpowiedni wzór. Tylko muszę skończyć haftować "Wiosnę" z poprzedniego numeru.




W numerze znajdziemy też małe wzory, które można wykorzystać np. na mały upominek. 

I jeszcze jeden wzór przykuł moją uwagę, to "Spacer wśród maków". Piękny duży obraz, bogata paleta barw, dużo detali. Dawno już nie widziałam tak dobrze dopracowanego wzoru. 

Jak dla mnie to jedno z najlepszych  czasopism z haftem krzyżykowym. Oczywiście kilka, rzeczy bym poprawiła, jak np.:

  • więcej wzorów - tego nigdy nie za dużo :)
  • może jakieś piękne duże krajobrazy, bez postaci, np. las wiosną o tak, to mi się marzy.
  • można by dodać trochę więcej wzorów użytkowych, np, zabawki, breloczki czy biżuteria. 
  • fajnie by było zobaczyć pracę innych krzyżyko-maniaków w "kąciku prac"
  • można by poprawić jeszcze aranżacje haftów, wydaje mi się, że są trochę staromodne i nie trafiają do młodych hafciarek. 





Aby zamówić prenumeratę, albo akcesoria do haftów należy wejść na stronę: www.coricamo.pl

Polecam bardzo dobrze wyposażony sklep z akcesoriami do różnego rodzaju haftu. Pełno w nim wzorów, ciekawych ramek i mulin. 

Dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze. 

Pozdrawiam serdecznie - Hafciarka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny i za każdy komentarz.