niedziela, 26 lipca 2015

Jak dbać o długie włosy? Porady




Tutaj zamieszczę moje próby przywrócenia włosom zdrowy wygląd. Przez farbowania moje włosy stały się matowe, szybko się przetłuszczały, miała popalone i zniszczone końcówki. Jednym słowem masakra. Metodą prób i błędów, powiedzmy odzyskałam dawną świetność.  Mam takie 5 podstawowych porad. 

Moje porady:


  • Nie myć codziennie włosów, przez to jeszcze bardziej się przetłuszczają. Ja myłam włosy codziennie, a teraz wystarczy dwa razy w tygodniu, a włosy są przez 3-4 dni takie jakbym je myła codziennie. To nie jest takie hop-ciup. Trwało to pół roku. Gdy nie wychodziłam nie myłam włosów, przetłuszczałam jak najbardziej się da.  Dobre też jest zastosowanie zwykłej oliwy z oliwek na włosy 1 -3 godzin przed myciem, może to irracjonalne ale bardzo się sprawdza. 

  • żeby zadbać od środka o włosy stosuje zwykły kwas foliowy (koszt ok. 3 zł za opakowanie) i nie tylko zadba o włosy, ale i też o skórę i paznokcie. Mały kosztem duży efekt. Tylko trzeba pamięta, aby go brać regularnie.

  • przejdźmy teraz do szamponów, stosowałam ich wiele, ale chyba najlepsze są szampony dla dzieci. Ja osobiście polecam szampony firmy Johnson's baby. Dlaczego? Jest delikatny, ma piękny zapach, jest przeciwalergiczny i nie podrażnia skóry i przez to włosy nie tak szybko się przetłuszczają. 

  • odżywka - jest bardzo ważna, odżywia i ochrania włosy. Ja przetestowałam wiele, jednorazowych masek i odżywek, długo stosowałam jedwab z Rossmana. Jednak moje włosy były bardzo obciążone. Znalazłam w aptece inną odżywkę, a raczej balsam, który teraz stosuje. Bardzo dobra firma, którą polecam Green Pharmacy. Produkty tej marki oparte są na ziołach i znajdujących się w nich witaminach. Ja używam balsamu do włosów - olej arganowy i granat. W moje aptece kosztuje mniej niż 9 zł za opakowanie. Nakładam ten balsam i rozczesuje je dużym grzebieniem, aby rozprowadzić cały balsam na włosach. Zostawiam ją na ok. 30 minut im dłużej tym lepiej. Można też zastosować czepek, ciepło sprzyja wchłanianiu się wartości odżywczych.  

  • Serum - ostatnio kupiłam serum jedwab w płynie na łamliwe końcówki, też firmy Green Pharmacy. Bardzo fajnie podratował mi końcówki. Po miesiącu stosowania, jest ich o połowę mniej. 

  • szczotkowanie - na urodziny dostałam szczotkę z włosia dzika i teraz wyczesuje włosy dwa razy dziennie. Takie regularne szczotkowanie powoduje, że włosy równomiernie się przetłuszczą. 


Podsumowanie, 5 łapek:

  • oliwa z oliwek 
  • kwas foliowy
  • szampon dla dzieci
  • balsam do włosów
  • serum
  • codzienne szczotkowanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny i za każdy komentarz.