poniedziałek, 25 stycznia 2016

Ciastka owsiane z miodem


Postanowiłam zrobić ciastka owsiane, już wcześniej zamierzałam je robić, ale ból ręki uniemożliwił mi działanie. Dzisiaj nic mnie nie boli, wiec od rana zabrałam się do dzieła. 




Czas przygotowania: ok. 30 - 45 minut

SKŁADNIKI:

  • płatki owsiane - 1 szklanka
  • mąka owsiana bądź pszenna - 1/2 szklanki
  • miód 3 łyżki
  • cukier brązowy/biały - 1/2 szklanki
  • Przyprawa - Cukier waniliowy z nuta kardamonu
  • soda oczyszczona- 1/2 łyżeczki 
  • masło - 100 g
  • jajko
  • wg uznania można dorzucić słonecznik, pestki dyni i inne bakalie. 

PRZYGOTOWANIE
  1. Uprażyć na suchej patelni płatki owsiane
  2. Rozpuścić masło z miodem
  3. Nagrzać piekarnik na 180 stopni. 
  4. Utrzeć żółtko z cukrem.
  5. Do masy dodać mąkę, przyprawę, sodę oczyszczoną, ostudzone masło i płatki owsiane. Delikatnie mieszamy to z ubitym białkiem. 
  6. Blachę to pieczenia wyłożyć papierem do wypieków. Układać na blaszce w dużych odstępach, żeby się nie skleiły. 
  7. Piec ok. 10 minut.
  8. Po wyciągnięciu z piekarnika, będą jeszcze miękkie, aby stwardniały trzeba poczekać ok. 2 godzin.


Chabry robią się powoli myślę, że za niecały miesiąc powinnam je skończyć. 






Zapraszam do wzięcia udziału w: HAFCIARSKIE WYZNANIA

Dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze. 
Pozdrawiam serdecznie - Hafciarka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny i za każdy komentarz.